September 27, 2016

20 Ide Outfit untuk Pengendara Motor Wanita

There are so many women riding motorcycles, especially in Jakarta. If you are one of them and looking for outfit ideas, this post is for you, female riders!
We've created 20 looks for 10 different themes that we think are comfortable yet stylish for your riding time! Enjoy! :)

Don't forget to click on the pictures to enlarge.










That's it guys! Thank you for reading and happy riding! :D

14 comments:

  1. Terima kasih Kak Elle dan Jesa sudah kasih inspirasi gaya saat mau naik motor. Kadang suka bingung kalo pengen tampil keren tapi naik motor. Jadi sekarang gak perlu bingung lagi!

    Mallieams.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. style nomer satu memang ok, aplagi naik motor honda beat nya sambil liburan di bali :)

    ReplyDelete
  3. All the looks are so good, I can't pick a favourite

    Jacqui | Jaqventures

    ReplyDelete
  4. nice post..

    Regards,
    Aa
    www.miss-aa.com

    ReplyDelete
  5. Kurang paham. Naik motor di jakarta itu pasti bikin baju kotor dan bau asap. Makanya pengendara baik pria atau wanita pasti pakai jaket, helm, dan masker. Menurut saya tidak ada satupun outfit dari 20 outfit ini yang cocok untuk naik motor. Terlalu cantik!

    ReplyDelete
  6. Kurang paham. Naik motor di jakarta itu pasti bikin baju kotor dan bau asap. Makanya pengendara baik pria atau wanita pasti pakai jaket, helm, dan masker. Menurut saya tidak ada satupun outfit dari 20 outfit ini yang cocok untuk naik motor. Terlalu cantik!

    ReplyDelete
  7. I often use motorcycle so I prefer denim on denim. But make sure the denim jacket is thick enough so it can covered you and it can replace the jacket that usually you wear (based on my personal experience). :)

    www.stepfromsteph.blogspot.co.id

    ReplyDelete
  8. So perfet look *w* I love your hair!!

    http://www.manequim-alternativo.com

    ReplyDelete
  9. cute editorial<3

    breepluse.blogspot.com
    @evansbrenda

    ReplyDelete
  10. Selamat datang ke House of gereja Illuminati di mana anda boleh menjadi kaya terkenal dan popular dalam kehidupan, Sertai persaudaraan Great Illuminati di seluruh dunia, Kami berada di sini untuk membantu anda menukar dan mengubah hidup anda dengan cara yang paling positif. menyertai Illuminate kultus dalam talian hari ini dan mendapatkan wang segera 55 juta dolar dengan rumah percuma di mana-mana anda memilih untuk hidup di dunia dan juga mendapat 300,000 dolar bulanan gaji Jika anda berminat sila emailkan bawah illuminatihomeofrichs@gmail.com OR Call untuk menyertai +2349033375429 Jika anda tidak mahu untuk menyertai Illuminati tidak membaca mesej ini. Peraturan * Anda mestilah berumur 18 tahun. * Anda tidak perlu membincangkan rahsia Illuminati kepada sesiapa. * Kami tidak berminat untuk sesiapa yang telah mendapat pengetahuan mereka tentang Illuminati berdasarkan apa yang mereka telah mendengar dari Media Massa (Berita atau Seni Persembahan), Conspiracy Ahli teori (Authors Amatur atau Profesional atau Spekulator), Internet Khabar angin, atau bid'ah lain. * Sebaik sahaja anda menyertai Illuminati dalam tempoh seminggu daripada keahlian anda, anda akan mencapai matlamat yang paling besar dalam kehidupan dan juga mempunyai kekayaan dan kemasyhuran. * Tidak ada yang membuang mesej daripada GREAT Illuminati jika dibuang orang itu akan disiksa siang dan malam. * Kegagalan untuk memaksa kepada perintah dan peraturan GREAT Illuminati akan melihat kemasyhuran dan kekayaan anda diambil kembali. *. Salah satu peraturan Illuminati adalah "Kami tidak bercakap mengenai Illuminati" jadi saya tidak boleh mengatakan terlalu banyak mengenainya di sini. Jika anda benar-benar berminat kembali kepada kami melalui E-mel: illuminatihomeofrichs@gmail.com ATAU hubungi +2349033375429 Jangan bermain permainan minda.

    ReplyDelete
  11. Freechip 5.000
    Freechip 10.000
    Freechip 20.000
    Freechip 200.000
    Freechip 2.000.000
    Samsung Note 8 64 GB

    Mau Hadiah Di atas? Itu daftar Bonus yang kami Berikan Untuk Anda Member Di Anapoker. Situs Permainan Poker Online yang menyediakan 7 Permainan kartu Terbaik Di Indonesia.

    Yukk Buruan daftar Jadi Member Anapoker. Situs terpercaya, teraman, dan proses deposit dan withdraw yang cepat.

    *Promo berlaku sampai 31 Maret 2019
    Syarat & ketentuan berlaku

    BBM : D8B84EE1
    WA : 0852-2255-5128

    ReplyDelete
  12. Untuk anda member kami, tersedia promo freechips setiap hari nya
    Permainan kartu terpercaya ANAPOKER hanya di Indonesia..
    https://bit.ly/2It2fJY
    WA : 0852-2255-5128
    BBM : D8B84EE1 / AGENS128

    ReplyDelete
  13. Anapoker, Memberikan Freechips Deposit untuk Member baru lho
    Daftar dan dapatkan ID gratis untuk menjadi Juara di Meja permainan kartu..
    Kunjungi kami sekarang..
    https://bit.ly/2CEiUqm
    WA : 0852-2255-5128

    ReplyDelete